Tuesday, October 7, 2008

meenutusi reich'ist: Rostock

olen küll juba nädalakene tagasi, aga mõned pildid ja kommid tiriks ikka üles - lõppude lõpuks oli see minu esimene reis Saksamaale ja mine tea, milla jälle saab. Praeguses nimekirjas teda pole - seal figureerivad Leedu, Prantsusmaa ja Norra (ja ehk ka Mehhiko). 
Ma arvan, et konverentsiüksikasju ma siinkohal lahkama ei hakkaks, võib vaid öelda, et pidasin oma ettekande maha (ning tundub, et mitte halvasti), sain kokku vanade tuttavatega ja sain ka uusi tuttavaid, harjutasin veidi praktilisi ülesandeid. Hosteli kohta (Hanse hostel) võin julgelt öelda - soovitan! Odav, kesklinnas, väga lahe pererahvas, sõbralikud külastajad (vähemalt see aeg, kui mina seal olin). 
Rostockis tehti meile, konverentsitajatele, ka giidiga tuur. Kahjuks kestis see vaid 2 nappi tunnikest. Peaatraktsioon oli Mariakiriku (milline "originaalne" nimi...) astronoomiline kell. See näitas kõikvõimalikke asju alates kellaajast tähtkujude, kuude, kuuseisude, tööjärjekorra jms.
 

Uhkuseallikaks oli ka võimas orel, selle miinuseks oli see, et päris palju inimesi (oli vist 6?) pidi seal sees pilli õhuga varustama.
Rostockis oli maaliline väike vanalinnake samuti. Pildil raekoda või õieti kunagi selle ette ehitatud sammaskäik.

Meile läks rohkem korda Rostocki ülikool, näidati peahoonet. Nii ta on, doctrina multiplex veritas una. Aasta oli siis 1419. Peahoone ehitati muidugi hiljem. Ülikool on väike (Saksa mõistes), ent väärikas. Kunagi on siit läbi käinud nii Tycho Brahe kui Max Planck, nii Albert Einstein kui Otto Stern.

No comments: