Sunday, May 10, 2009

ahvid, rsk

Üldiselt olen ma liiklejd jaganud kolmeks:
- normaalsed. Nad sõidavad enamvähem liikluseeskirja ja olukorra piires, enamvähem viisakalt.
- kiirustajad. Neil tundub hirmus kiire olevat, aga üldiselt on nad ka veel enamvähem viisakad, st näitavad suunatuld enne manöövreid, ei lase signaali jms. Parim lahendus on vaikselt järgmisse teetaskusse tõmmata ja lasta kiirustajatel oma teed minna (mida ma ka teen). 
- AHVID. Pole veel inimeseks, rääkimata liiklejaks saanud. Ahvid:
1. ei sõida kunagi piirkiiruse juures, see on memmekatele. Kui mina nt sõidan asulas 55 km/h, lastakse signaali (mis sa passid, äääää)
2. mis asi on suunatuli?... uhuh. Jälle mingi memmekate teema. Mis mõttes ta peaks oma manöövrist mingitki märku andma? Sõidab memmekast kiiruspiiranguga alas mööda ja siis keerab ilusti ilma suunatuleta ette - las siis taganttulija higistab ja tallab pidurit natuke. 
Minu jaoks eriti aktuaalne ja kurnav on alaliik " a las ta vilgutab oma suunatuld, mul pohhui" ehk siis ümberreastumissoovi totaalne eiramine. Viimasel kahel sõidul sõitsin üle Pärnu mnt viadukti, kus on praegu remonttööd, üks suund täiesti kinni ja teine suund kaheks sõidusuunaks jaotatud. Saue poolne pärisuund omakorda ühel hetkel suubub kokku ühe teise teega, mis tuleb vist Laagri poolt. Saue peamine sissesõit on Olerexi juurest, aga kuidas sinna saada, kui kiiruspiirangu alas paremal real olijad ei tee ca 10 + sekundit suunatuld märkamagi ja sõidavad50 km/h alal 90 km/h rõõmsalt mööda?
3. mis on roheline laine? Ehe näide Vabaduse pst. Hakkad Pärnu mnt otsast sõitma. Mina nt sõidan ca 50 km/h ja osad sõidavad mööda, kui postist. Jõuame foori juurde. Mina näen sobival kaugusel, et ahhaa, foor läheb kohe roheliseks ja ma ei pea oma sõidutempot hetkekski muutma. Aga reaalis - pean. Sest needsamad lahedad rodeovennad kiunutavad foori taga oma kummi ja suitsevad minema, kuid ei tee seda ju minuga samas tempos, vaid mina pean ikka aeglustama, kui ei taha tagant sisse sõita. 
4. möödasõit on lahe!! eriti üle pideva kaksikjoone (tänane kogemus, kiiruspiirangu ja viaduktilesõidu ala eel Pärnu mnt). Paremalt poolt kiirendusraja kaudu (jälle tänane kogemus, eelmisega samal hetkel), ka linnas. See on ikka suht rõve, kui korraga ilmub suunast, kus loogiliselt võttes ei saa mingit sõiduvahendit ilmuda, täispurjes auto ja maandub sinu ette. Loomulikult signaali saatel (Kadaka pst)
5. täistuled on pimeda ajal ikka ainsad tuled, millega sõita sünnib, onjäää. Pohhui, et keegi vastu tuleb. Pohhui, et eessõitja pisikese pikivahe pärast on peegli kaudu poolpimedaks tehtud. 
6. ja muidugi signaal, signaal, signaal. Huvitav, äkki nad peavad signaalinuppu suunatulekangiks?
7. sõimavad ja ülbavad netifoorumites teiste liiklejatega. 

No comments: