Tuesday, April 15, 2008

Külaline Krakowis vol 1

Laura käis külas!
Tuli Viinist kaheks päevaks, rongiga, hommikul kl 6.22 saabus. Peale mõnetunnist kosutust kodus hakkasime „plaani täitma“ ehk linnaga tutvuma. Esimene käik läks Wawelisse, peamiselt selle pärast, et seal on piiratud arvul pileteid müügil ning eriti laupäeval võis karta turistide horde. Käisime lohekoopas, kuninglikes lossiruumides ja katedraalis. Kuna osaliselt olin seal Barbaraga ju eelmine nädalavahetus käinud, võisin teadmist ka edasi jagada, miksituna minu suurepärase „History of Poland“’iga.
Koobas oli aus, ehkki lohet seal enam sees ei olnud.

Aga lossis läks meil giidiga natuke viltu. Vanem naisterahvas, kel pidi olema mingi tõsine probleem. Nimelt igas ruumis ta rääkis, KUI räämas see loss vahepeal oli olnud ja et kõik mööbel on mujalt toodud, KUI õnnetu on Poola riik ja rahvas ajaloolises perspektiivis ning kõige tipuks pidi igas teises toas nutma puhkema. Rangelt kästi turistidel jälgida trepiastmeid ning mitte eluseeski puutuda nahast seinakatet. Kogu ekskursioon kujunes minu meelest äärmiselt piinlikuks :S
Katedraal on tore morbiidne kohake, kus on Poola kaitsepühaku St Stanislause 250 kg (oli vist...) kaaluv hõbedast reliikvia-sarkofaag, tornis suur kell Sigismund ning keldris enamiku Poola kuningate maised jäänused. Vaatsime üle ka linnamüüri, Planty, Florianska, Mariacki kiriku ja Rynek Glowny, aga Collegium Maius oli kahjuks juba kinni. Pagan küll, see suleti juba pool 2 päeval! Teadusajalugu- ning intrumentaarium + Koperniku asjad.
Õhtul otsustasime, et Eesti naised on tantsu emalõvid ning läksime klubituurile – sõna otses mõttes, käisime linnas ja proovisime erinevaid paiku. Igasugu rahvast oli liikvel, sealhulgas silmatorkavalt prostituutlikke neide. Poola klubimuusika on valdavas enamuses kirjeldamatult igav ning seetõttu lahkusimegi kodu suunal juba ammu enne hommikut.