Friday, April 11, 2008

Poola meditsiin

Avanes mul ka südantsoojendav võimalus tutvude lähemalt Poola meditsiiniga. Nagu seni IGAL välisreisil, juhtus ka siin terviserike – hambast kukkus üüratult suur plomm ära. Suus oli tõsine kraater! Käisin kolleegi juures oma murega. Tundis mulle kaasa ning soovitas enda ja oma õe hambaarsti. Lisaks nentis, et kõik, kes vähegi finantsiliselt kannatavad, käivad erahambaarstidel, sest riiklikud võivad jama kokku keerata (mittepuhas töö). Sain üsna ruttu numbri ning kolleeg, hea inimene, tuli minuga kaasa, sest arst asus äärelinnas. Kabinet asus väikeses eramajas vaiksel kõrvaltänaval. Tädi heitis professinaalse pilgu suhu, küsis kaks korda, ega allerigiaid ei ole ja siis laksas mulle 2 tuimestussüsti igemetesse! Peale seda oli muidugi rahu majas ja mina lesisin apaatselt toolis ning kõik, mis vaja, sai tehtud. Kolleeg oli kabinetis ning vastaval hetkel hõikas minu tooli tagant: clean your mouth with water! või does it hurt? Arstitädi pani prooviplommi – minumeelest kusjuures pöidlaga – ning käses tagasi tulla paari päeva pärast. Süljekauss oli verd täis, aga elu oli ilus, sest vähe sellest, et hambaid ei tundnuid, ka pool nägu oli „olemata“. Paari päeva pärast naasesime, st mina kolleegiga ning hakati valgusplommi panema. Täheldasin arstilaual paari kruvitaolist elementi ning peale seda loobusin edasistest tähelepanekutest meelerahu huvides. Kui koju jõuan, lasen lõuaröntgeni teha ja vaadata, kas tõesti on minu lõualuus endale pesa leidnud kruvid?
Ääremärkus meditsiinist: siin pidada eriline puudus olla silma- ja nahaarstidest. Järjekorrad kõigile arstidele on pikad, kuid eraarstidele saab hõlpsalt.

No comments: